Renovatie kantoor
Op 1 december 1996 namen we het huidige pand in gebruik. De focus van EQUA lag toen nog op de verkoop van zelf geassembleerde computers, hardware en software. Tot de klanten in die tijd behoorden bekende namens zoals: de GGD's, Academisch Ziekenhuis, Atrium Medisch Centrum Parkstad e.v.a.. Op het hoogtepunt 1999 werkten er 25 mensen bij EQUA.

20 Jaar later
Dik 20 jaar later ziet de wereld er heel anders uit en EQUA is mee veranderd. In plaats van het verkopen van producten ligt de nadruk nu op het leveren van ICT diensten aan het midden- en kleinbedrijf. EQUA is veranderd van een verkooporganisatie in een ICT partner. Het werd dan ook hoog tijd dat het oude kantoor met showroom opgeknapt werd. Onze technici werden letterlijk in het daglicht gebracht door de werkplekken vanuit de donkere ruimte naar een modern en licht kantoor te verhuizen.

Transparant
De muren die ons van elkaar scheiden zijn letterlijk afgebroken en alle werkplekken zitten nu omringd door ramen in een grote en moderne ruimte.  Het kantoor is alweer maanden in gebruik maar we zijn nog steeds bezig met inrichten en afwerkingen. Voor einde van het jaar wordt het pand nog van belettering voorzien, de gevel wordt nog met strekmetaal bekleed en in 2019 zullen we ook de bestrating nog vernieuwen.

Domotica
Schakelaars zult u, op een tweetal schakelaars na, niet aantreffen. De aansturing van verlichting, rolluiken, verwarming en koeling wordt waar nodig geregeld via een door onszelf geïnstalleerd domotica systeem van Fibaro. Op kantoor bedienen we de verlichting en zonwering via de domotica en ons datacenter wordt grotendeels gekoeld met buitenlucht. De afgevoerde warmte gebruiken we om ons magazijn te verwarmen en alleen als de buitentemperatuur te hoog is, schakelt de airconditioning bij. De zonwering sluit automatisch een kwartier na zonsondergang maar niet eerder dan 17:15.  

Credits
Wij  zijn in onze nopjes met ons nieuwe door architect Joost Pennings ontworpen kantoor. Het werk werd binnen budget en op dag nauwkeurig opgeleverd door onze lokale aannemer Marc Didden (Hendid Bouwbedrijf b.v.). De renovatie begon op maandag 28 mei en werd op de geplande datum (vrijdag 22 juli) opgeleverd.

Marc Didden heeft niet alleen het hele project begeleid en bewaakt maar stond ook vaak samen met zijn zoon te boren, te zagen, te breken, te sjouwen en dat altijd met een grote glimlach en goede zin. Ook de niet vermijden lijst met kleine puntjes werd en wordt nog steeds vlot opgepakt.

Maar ere wie ere toekomt, dus we bedanken ook de volgende relaties en bedrijven:

  • Botterweck (schilderwerk binnen en buiten)
  • Laumen (zonwering)
  • Ploem (sanitair en verwarming)
  • Machinefabriek Steinbusch (maatwerk t.b.v. het strekmetaal)
  • Paul Kersten (elektro en bekabeling installaties)
  • René Kicken (interieurbower)
  • Stalumex (gevel en deuren)
  • Kelleners Glasdesign (glazen wanden en schuifdeur)
  • Rutters + Smits (sanitair en tegels)
  • Igte (plafonds)
  • ABC hekwerken

en alle anderen die wij niet vermeld hebben maar die wel op een of andere manier aan de klus bijgedragen hebben.

In de loop van 2019 als ook de laatste puntjes op de i staan ontvangen onze klanten en relaties een uitnodiging voor een officiële opening.